De Periodieke Verklaring (in het kort: ‘PV’) is een digitaal formulier waarmee u elke maand uw inkomsten aan ons doorgeeft. Bijvoorbeeld uw salaris van een werkgever of stortingen op uw bankrekening. Denk ook aan winst uit gokken of wisselende alimentatie. Deze inkomsten geeft u via de PV aan WIL door.
Een PV ontvangen
Heeft u inkomsten die u aan WIL door moet geven, maar ontvangt u nog geen PV-formulier? Neem dan contact op met WIL.
Wij sturen u een digitale PV. Deze kunt u invullen en insturen via ons klantportaal MijnWIL.
Meer informatie over MijnWIL leest u op MijnWIL.
Kunt u geen gebruik maken van internet of heeft u geen DigiD?
Geef dit dan ook aan ons door.
Berekening van uw aanvullende uitkering
De medewerkers van team Uitkeringsadministratie berekenen de hoogte van uw aanvullende uitkering.
Zij verwerken uw PV. Na ontvangst van uw PV duurt het maximaal 5 werkdagen om uw uitkering te berekenen. U ontvangt een brief als wij aanvullende gegevens van u nodig hebben.
Meer informatie
Om uw uitkering goed te kunnen berekenen, hebben wij van u een bewijsstuk nodig van uw inkomsten. Bijvoorbeeld uw loonstrook of specificatie.
Niet al uw inkomsten halen wij van uw bijstandsuitkering af. Zo mag u bijvoorbeeld reiskostenvergoeding of een maaltijdvergoeding vaak zelf houden.
Het berekenen van uw aanvullende bijstandsuitkering is soms moeilijk. Heeft u vragen over uw berekening? Neemt u dan contact met ons op. We helpen u graag.
Het verwerken van uw PV duurt maximaal 5 werkdagen.
Wij betalen uw aanvullende uitkering uit nadat wij uw PV hebben verwerkt.
Via MijnWIL kunt u zien wanneer wij uw uitkering aan u hebben uitbetaald.
Als u uw gegevens niet inlevert, kunnen wij uw aanvullende bijstandsuitkering niet aan u uitbetalen.
WIL neemt dan contact met u op. In sommige gevallen sturen wij u een brief ‘hersteltermijn’. Bij een hersteltermijn vragen wij u nog een laatste keer om de gegevens bij ons in te leveren. Zonder reactie beëindigen wij mogelijk uw uitkering.
- U levert elke maand uw periodieke verklaring in.
- U levert deze in met het bewijsstuk.
- Als u de gegevens niet op tijd kunt inleveren, neemt u hierover contact met ons op.
- U vult het formulier naar waarheid in.
Heeft u vragen over deze informatie of over de berekening van uw uitkering?
Neem dan contact met ons op.
Stuurt u ons een e-mail? Stuur deze dan ter attentie van de Uitkeringsadministratie en vermeld hierbij uw klantnummer.